tiistai 27. marraskuuta 2012

Joulukortteja ympäri vuoden


Olen löytänyt keinon saada joulukortteja ympäri maailmaa mihin aikaan vuodesta tahansa. Aloitin viime keväänä uuden harrastuksen - postcrossauksen. Postcrossauksen ideana on se, että aina lähetettyäsi yhden postikortin saat vähintään yhden postikortin takaisin joltakin toiselta sattumanvaraiselta postrcrossaajalta jostain päin maailmaa. Jo heti alussa pystyy lähettämään 5 postikorttia ja mitä enemmän kortteja menee perille, sitä enemmän voi lähettää niitä lisää ja sitä enemmän saa myös kortteja itse. Minä olen tähän mennessä lähettänyt 223 postikorttia ja saanut suunnilleen saman verran kortteja omaan postilaatikkooni. Kaiken kaikkiaan olen ollut tähän mennessä yhteydessä 44 maahan. Postcrossing toimii internetissä osoitteessa www.postcrossing.com.


Ja miten tämä sitten liittyy joulukortteihin? No, jokainen käyttäjä saa kirjoittaa itsestään kuvauksen, joka näytetään postikorttien lähettäjille. Profiiliinsa voi kirjoittaa myös toiveita postikorttien suhteen. Yllättäen minä olen kirjoittanut ensimmäiseksi toiveekseni joulukortit ja mukavan paljon niitä on tullutkin pitkin vuotta.

Tällä viikolla on tullut pari varsinaista helmeä. Joulukalenterikortti Saksasta...


 ...sekä äärimmäisen kaunis käsintehty keijukortti Hollannista.


Yksi pieni varoituksen sana on vielä lisättävä: tähän jää koukkuun - pahasti. Kannattaa siis miettiä tarkkaan, ennen kuin liityt. ;)

7 kommenttia:

  1. Miekii oon ollu loppukesästä asti mukana!

    VastaaPoista
  2. kuulostaa kivalta, pitää tutustua paremmin :)

    VastaaPoista
  3. Samaa mieltä, varsin koukuttava harrastus =) Suosittelen!

    VastaaPoista
  4. Oi! Hurmaavaa! Voi sinua, kun suosittelit ja kehuit ;D

    VastaaPoista
  5. Nyt mä täällä sitten mietiskelen, että lähteäkö mukaan vai ei... ;) Kovasti kyllä mieli tekisi. Uskon nimittäin, että ihan hirmuisen koukuttava juttu!! Aivan ihania nuo kortit on kyllä!! Katotaan, mihin tässä lopulta päädyn, luultavasti hyppäämällä mukaan!! :D

    VastaaPoista
  6. Mä kans ssmaa harrastan ja koukussa ollaann ;)

    VastaaPoista
  7. Mielenkiintoista, pitäisiköhän ryhtyä tähän...

    VastaaPoista