perjantai 4. marraskuuta 2011

Kotivinkki Joulu

Kotivinkin Joulu -lehti kuuluu jokaiseen jouluuni. Tykkään fiilistellä joulua lehdestä. Useimpina edellisinä vuosina olen tilannut lehden kotiin, mutta tänä vuonna päätin ostaa irtonumeron kaupasta. Selailin lehteä kaupan hyllyllä ja olin hieman pettynyt. Lehti vaikutti ensisilmäyksellä melkoisen tylsältä. Odotan joka vuosi Kotivinkin Joulu -lehden pakettikortteja kuin kuuta nousevaa, ja tänä vuonna nekin olivat pettymys. Muistissa ovat edelleen muutama vuosi sitten lehdessä olleet pakettikortit, joissa oli jokaisessa kiva hauska loru kirjoitettuna. Ihastuin niihin kortteihin silloin niin kovasti, että seuraavina vuosina olen joka kerta joutunut pettymään, kun kortit tuntuvat aina vain tylsemmiltä.

Vaikka ensiselauksella lehti vaikutti tylsähköltä, ostin lehden siitä huolimatta ja kotona otin joulusuklaata lehden kaveriksi ja aloin lukemaan. Joskus käy niin, että ensimmäinen mielikuva pettää ja näin kävi nytkin. Mitä pidemmälle sain lehteä luettua, sitä enemmän ihastuin. Oi, miten tunnelmallinen fiilistelypaketti jouluun! Tämä on mielestäni tähän mennessä ilmestyneistä joululehdistä se lehti, jossa on kaikkein eniten lukemista ja juurikin sitä fiilistelyä. Leivontaohjeita tästä lehdestä ei löydy, niistä on koottu erillinen lehti Kotivinkki Jouluherkut, joka ilmestyy 15.11. Tykkään tästä, että leivontaohjeet on laitettu kaikki eri lehteen ja tämä keskittyy vain siihen joulufiiliksen luomiseen.

3 kommenttia:

  1. Minä tilasin tämän ekaa kertaa kotiin kannettuna. Usein näitä lehtiä saa joulun alla alehintaan, ja normaalisti olen sitten odottanut siihen asti.
    En ole vielä ehtinyt paneutua lehteen, mutta minustakin on mukavampaa, että ruokaohjeet on eri lehdessä.

    VastaaPoista
  2. Triinu, minä olen useina vuosina tilannut lehden tai saanut näytekappaleen työni puolesta. Nyt olikin varmaan ensimmäinen kerta, kun "jouduin" ostamaan lehden kaupasta. Innolla odotan jo ensi viikolla ilmestyvää ruokalehteä.

    VastaaPoista
  3. Mulle lehti on ollut jotenkin pettymys jo parin vuoden ajan. Olen ostanut Kotivinkin joulun monena vuonna ja haikeana vaan selailen niitä muutaman vuoden takaisia, ne ovat paljon parempia mitä -09 ja -10 ovat olleet. Toki niissä aina jotain luettavaa, ideaa on ja sitä joulun tunnelmaa. Tänä vuonna päätin, etten osta, ehkä, yhtään joululehteä, vaan kaivan kaikki ne vanhat esille ja inspiroidun niistä :)

    VastaaPoista