perjantai 19. elokuuta 2011

Samu Sirkan joulutervehdys


Jokaiseen jouluaattoon kuuluu tiiviisti Samu Sirkan joulutervehdys televisiosta katsottuna. Olen katsonut sen joka joulu niin kauan kuin muistan. Oireita vierottaakseni olen hankkinut samaisesta ohjelmasta myös kirjaversion. Kirja on nimeltänsä Samu Sirkka esittää, Aku Ankan joulu. Kirja on julkaistu vuonna 2003, en tiedä mistä sitä nykyään saa vai saako enää ollenkaan. Kirjassa on kaikki samat jutut kuin tv-ohjelmassakin. Kuvitus on aivan ihana ja mukaansatempaava. Kirjasta välittyy tismalleen sama lumous kuin tv-ohjelmastakin.

Kirjan viimeisellä sivulla kerrotaan, että Samu Sirkan joulutervehdys on ilmestynyt myös videona nimellä Samu Sirkan joulu. Sitä minulla ei valitettavasti ole, enkä löytänyt nettikaupoistakaan lyhyellä etsinnällä. Sen sijaan minulla on Aku Ankan joulumanteli –dvd, jossa on kaksi samaa pätkää kuin itse joulutervehdyksessäkin; Joulupukin paja ja Pluton joulukuusi. Pluton joulukuusi on ehdoton lempparini Samu Sirkan joulutervehdyksestä.

2 kommenttia:

  1. Samu Sirkka on kyllä ehdoton aattoillan ohjelma! Oma aattoni ei lähde käyntiin myöskään ellen katso aamulla Joulupukin kuumaa linjaa ja etenkin Lumiukkoa <3 Lumiukon olen hankkinut dvd:nä, vaikka se onkin melkein pyhäin häväistys, koska se kuuluisi katsoa vaan kerran vuodessa aattoaamuna ;)

    VastaaPoista
  2. Minäkin olen koukussa Joulupukin kuumaan linjaan, vaikka sitä ei silloin vielä tullutkaan, kun itse olin pieni. Lumiukossa on ihanat musiikit, mutta itse en ole koskaan pitänyt itse ohjelmasta. Minusta se oli lapsena kamalan pelottava, joten sen takia ei tule kovin intensiivisesti katsottua nykyäänkään. :)

    VastaaPoista